شاه دل

شاه دل

آیا می‌دونستید شاه دل در میان سایر برگ‌های شاه تنها شاهی‌است که سبیل نداره و شمشیر یا خنجرش بجای این‌که رو در روش باشه پشتش پنهان شده؟!
همیشه دل با آدما همین کار رو می‌کنه…!

……………………………………………………………………

شاه دل، با دلش حاکم می‌شود نه با شمشیر.
از این‌رو شمشیر رو از پشت بسته.

شهامت ‌می‌خواهد
دوست داشتن کسی که
هیچ‌وقت
و هیچ‌زمان
سهم تو نخواهد شد…!

در زندگی حاکم بودن به دل است نه به زور و اسباب زور.
وقتی که زندگی رو با دل شروع می‌کنی لذت آن بیشتر از هر تک خالی به دلت می‌نشیند و این‌گونه هست که حتی دلت نمی‌آید با دولوی دل حتی تک خال‌های دیگر را ببری چه رسد به شاه و بی‌بی و سرباز دلت.

به نظرم فلسفه‌ی طراح ورق‌های پاسور هم همین بوده. یعنی مطمئنا این موضوع اتفاقی نیست. و چقدر زیبا و متفاوت فکر کرده طراح برگه‌های پاسور. شاید هم دلایل دیگری داشته، فلسفه‌های دیگری که اقتضای زمان و فرهنگ دوران خلق این کارت‌ها بوده است.
امروز که این متن را پس از حدود یک سال دوباره خواندم و دارم ویرایش می‌کنم و این‌ها را به آن اضافه می‌کنم دلم به کار افتاده! پس از گذشت بیست سال از زندگی‌ام. به عواقب احتمالی‌اش گهگداری فکر می‌کنم. شاید روزی دوباره برگشتم و این متن را ویرایش کردم…

اما امروز خوب می‌دانم عاشق شدن شهامت می‌خواهد،گذاشتن تمام وجود و احساسات و زندگیِ خود پای انسانی دیگر و دوست داشتن او از عمق وجود، شهامت می‌خواهد. تماشای خود در چشم‌های معشوق و جستن خود در میان کلمات یک انسان، شهامت می‌خواهد. شاید! همیشه شاه دل را بیشتر از شاه‌های دیگر دوست داشتم.

 

 

پی‌نوشت : توصیه می‌کنم متن آسیب‌پذیری رو از این لینک بخونید.

نگاهی هم به این‌ بیندازید

کلاغ

مؤذن خواند. پنج دقیقه. کلاغ‌ها یکصدا شده بودند. صدای قارقار دسته جمعی کلاغ‌ها در فریاد …

2 نظر

  1. آقای متقی نسب میشه ایمیل هاتونو بخونین
    و جواب بدین بهشون

  2. یکی از قشنگ‌ترین نوشته‌هایی که تو بلاگت خوندم همین بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *